Ikea maakt veel gebruik van digital storytelling om intern mensen te inspireren en informeren. Vorig jaar was ik bij een hele inspirerende sessie van o.a. Maggie Shelton die als learning designer voor Ikea werkt (in Nederland). Al eerder schreef ik over dit project, zie mijn stuk over betrouwbaarheid van de boodschap.
Dit jaar zag ik haar op Learning 2008 en stelde haar wat vragen over het project. Ze legt uit waarom verhalen zo belangrijk zijn voor Ikea en hoe het fenomeen storytelling binnen Ikea voeten aan de grond kreeg bij het management. Bedankt voor je inzichten en tijd Maggie!
Dit was voorlopig de laatste post over Learning 2008. Op www.e-learning.nl vind je nog extra verslagen van mij.
Bedankt!
Graag wil ik iedereen bedanken voor het lezen van de berichten over Learning 2008 en de vele leuke reacties die ik heb gekregen. Noordhoff Uitgevers wil ik graag bedanken voor de kans die mij geboden is om aan deze inspirerende conferentie deel te nemen. Mijn ex-collega Hans de Zwart wil ik ook bedanken voor de vele leuke momenten waarop we de ontwikkelingen doornamen of zij aan zij aan het bloggen waren. It was hard fun!
Hoi Marcel,
Ik vond het ook te gek! Het was wat kort, maar ik heb er heel veel van opgestoken. Mijn bijna constante dialoog met jou heeft daar veel aan bijgedragen…
Oké, genoeg Mutual Appreciation Society.
Zie je op het Edublog diner!
Ciao,
Hans
Ha Hans,
Tja, met zo’n verwijzing als de MAS lok je het ook wel uit. LOL….wat grappig zeg. Gelukkig heb ik dat niet met de gehele society. De alternatieve benaming van het fenomeen vind ik ook wel lachwekkend.
Tot volgende week!
Hartelijke groeten, Marcel
Hoi Marcel!
Oh my gosh! It’s me! LOL
My friend said they googled me and found this so I had to see it for myself. I checked a few weeks after the conference but didn’t see it at that time so I figured it wasn’t good enough for you. hahahaha
I gave you my address. I’m still happy to give you and your friend tours if you like. Keep in touch.
Greets, Maggie
Hi Maggie,
Yes, it is you! BTW: I sent you an e-mail when I published this but you didn’t get it I guess. Great that you found the post anyway. I published it the week after the conference.
Still I use your example a lot and because of your story, my interest in digital storytelling was created. Now I’m even doing presentations and courses on digital storytelling. So thanks for that inspiration!
And I would love to visit you @ Ikea. I will send you an e-mail.
Thanks again, warm regards,
Marcel
[…] eerder was ik erg onder de indruk van Ikea, lees nog maar eens mijn oudere blogpost met een interview met Maggie Shelton en een andere met een uitleg over storytelling binnen Ikea. Nu presenteerde Maggie met haar collega […]